Saturday 28 October 2017

India Forex Pvt Ltd Mumbai


MMS Forex Pvt Ltd er en RBI-godkjent full-fledge Money Changer RBI-lisens Nei FM 1697 04 Administrert av erfaring folk, profesjonelt kvalifiserte og godt erfarne styremedlemmer innen valutamarkedet MMS forex gir deg de beste og rimelige utvekslingstilbudene Det er en av Den ledende organisasjonen av Forex i Mumbai Vi garanterer raske, vennlige og effektive tjenester. Det er ulike tjenester der vi tar renter som er som følger kjøp og salg av utenlandsk valuta, forhåndsbetalte reisekort, reisesjekker, reiseforsikring, pengepenger Vest-union pengeoverføring Dermed tilbyr du en hel kurvfull av produkter og tjenester under ett tak Vi kan levere Forex til dørsteget ditt, og vi vil være glad for å være til tjeneste Med MMS Forex vil du gjøre det riktige valget for alle dine forex og reiseforsikringskrav Selskapet ligger offisielt i Andheri West og gren i Vashi, et ideelt og fremtredende turist - og forretningssenter for Mumba I. MMS Forex Foreign Exchange Rates-2017-03-06.Valutaveksling. Reserve Bank of India har i henhold til Foreign Exchange Management Act 1999 42 av 1999 gitt Mickey Foreign Exchange Services Pvt Ltd med lisens til å fungere som en Full Fledge Money Changer FFMC. Dette gir oss rett til å kjøpe og selge. FAQs Ofte stilte spørsmål. Hvert kalenderår gir Reserve Bank of India RBI rett til en person til å benytte USD 10.000 utenlandsreise. Dette kalles Basic Travel Quota BTQ. In For å motta valuta, må en individuell reisende ha et gyldig indisk pass. Et gyldig visum av besøkslandet. En gyldig billett til landene for besøksland. En offentlig anerkjent adressesikkerhet, for eksempel bruksregninger, rationskort mv. Forespørselsskjemaet for utenlandsk valuta er tilgjengelig på Mickey Foreign Exchange Services Pvt Ltd Dette må fylles opp og signeres før vi gir deg den nødvendige valutakursen. Jeg må kjøpe min valuta fra en RBI auth orised valutahandel kun. As som RBI-regler for valutakontroll, må alle kunder som reiser utenlands for en ferie, betale for sine turpriser fra BTQ levert av RBI. Denne valutaen kan kjøpes fra en autorisert forhandler Banker eller en RBI-lisensiert FFMC som Mickey Foreign Exchange Services Pvt Ltd. Kan jeg tegne utenlandsk valuta for andre formål enn ferie. Ja Ifølge RBI-retningslinjer kan utenlandsk valuta trekkes for følgende formål. Et privat besøk. Forretningsbesøk. Deltakelse i konferanser og seminarer. Spesialisert opplæring. Studige turer. Høyere utdanning. Medisinsk behandling. Utvikling i et annet land. Utflytting til et annet land. Hva er den maksimale valutaen jeg har lov til å bære Hvor mye av dette kan være i kontanter. Den maksimale valutakursen som er tillatt, avhenger av Formålet med besøket For alle kategorier er det kun mulig å betale USD 3.000 eller tilsvarende i kontanter. Resten av valutaen må anskaffes i form av reisekontroller . Mens du reiser til islamske republikken Iran, Russland og andre republikker av uavhengige stater, kan valutamarkedet frigjøres i form av utenlandsk sedler for hele valutakravet. Kan jeg kjøpe utenlandsk valuta for en reise planlagt etter 6 måneder. RBI-forskriftene tillater kjøp av utenlandsk valuta for en reise som ikke er mer enn 60 dager unna Hvis du holder en billett som lar deg reise etter 6 måneder, kan du ikke kjøpe utenlandsk valuta til 60 dager før du reiser. Kan Jeg bruker penger til å kjøpe utenlandsk valuta for å reise utenlands. Hvis den tilsvarende rupee-verdien ikke overstiger Rs 50 000, kan du kjøpe utenlandsk valuta for din reise i kontanter. Hvis rupee-ekvivalenten til utenlandsk valuta overstiger Rs 50 000, må betalingen gjøres Ved krysset sjekke Dette må tegnes på bankkontoen din Hvis det er et selskap som sponsrer besøket, må betalingen være i form av en bankers kontroll, etterspørsel d flåte - eller betalingsordre Kontanter på over 25 000, men opptil R 50 000 vil kreve presentasjon av PAN-kort. Kan jeg holde utenlandsk valuta med meg Kan dette bli gjennomført under mitt besøk i utlandet. RBI-forskriftene tillater en person som bor i India for å holde opp til USD 3000 eller tilsvarende i utenlandsk valuta, til personlig bruk Denne valutaen kan avholdes under besøk i utlandet over det valutaen som er kjøpt for reisen. Eventuelt beløp over USD 3000 må overgis innen 90 dager fra datoen for retur til India Hvis utenlandsk valuta holdes i form av en reisende s sjekk, så er fristen 180 dager. Jeg har lov til å bære indisk valuta når jeg går til utlandet. Du har lov til å ta Valuta noter opptil Rs 7000 samlet når du forlater India. Når du kommer tilbake til India, bør de indiske notene ikke overstige Rs 7,000. Reise til Nepal og Bhutan er unntatt for denne avgjørelsen. Jeg har rett til utenlandsk valuta hvis jeg reiser Hvis du reiser til et naboland med buss eller tog, har du rett til å kjøpe valuta. Dette må kjøpes hos autoriserte forhandlere eller FFMC. Er det noen spesielle krav til uttak av utenlandsk valuta for forretningsbesøk i utlandet. sponsororganisasjon må sende inn søknad på brevpapir med angivelse av navn, adresse, nasjonalitet, passnummer, krav til utenlandsk valuta og utgifter for reisendes reise. Dette dokumentet skal også angi hvem som bærer kostnaden for turen. Dokumentet må sendes til en autorisert forhandler eller FFMC fra hvilken utenlandsk valuta kjøpes. Hvis du er selvstendig næringsdrivende, må de samme kravene være oppfylt. Jeg må erklære den utenlandske valutaen jeg bærer mens du besøker India. Slik er det ingen restriksjoner eller begrensninger for innkommende reisende for å bringe utenlandsk valuta til India, så lenge det er oppgitt på ankomsttidspunktet Valuta noter opptil USD 5000 ikke r utelukke hvilken som helst deklarasjon Men hvis totalbeløpet for valuta og reisende sjekker overstiger USD 10.000, er det nødvendig med en erklæring. Opplysningene om utenlandsk valuta innlevert må fylles ut i gjeldende forklaringsformular CDF som er tilgjengelig på alle flyplasser og havner. et forretningsbesøk, kan utenlandsk valuta bli utgitt til utlending. Hvis utenlandsborgeres besøk er sponset av et selskap i India, eller hvis en utenlandsk statsborger er ansatt regelmessig av en organisasjon i India, kan utenlandsk valuta utløses til utenlandske statsborgere. Et brev i nedenstående format må sendes på firmaets brevhode til den autoriserte forhandleren eller FFMC. Du kan laste ned formatet fra nedlastingsområdet på vår nettside. EN BAKGRUND Dato Daglig leder, FFMC eller autorisert forhandler s navn Mumbai. This er å bekrefte at Mr vår er innehaver av en gyldig oppholdstillatelse som vi legger til en kopi Han har vært bosatt i Mumbai siden. Han har ikke mottatt noen utenlandske cu rending remittance fra utlandet i den perioden han har opphold i India. Han trekker sin lønn i indiske rupier. En kopi av oppholdstillatelsen til den reisende må sendes til den autoriserte forhandleren eller FFMC Dette er obligatorisk. Er det en format som et selskap må følge hvis BTQ er betalt av selskapet. Hvis BTQ er sponset av et selskap, et brev i nedenstående format, skal sendes på firmaets brevhode. Du kan laste ned formatet fra nedlastingsområdet til vår website. Date Manager, FFMC eller autorisert forhandler s navn Mumbai. This er å bekrefte at Mr Ms er på reise i utlandet Alle utgifter knyttet til personlig besøk av ovennevnte passasjer, inkludert valuta, vil bli båret av selskapet. dokumenter er påkrevd dersom et selskap sponsorer utenlandsk valuta for min tur. I det ovennevnte scenariet vil følgende dokumenter bli påkrevd med registreringsbevis MOA Shop og Etablering Sertifikat Skatte, MVA eller eventuelle Skatt Registrering Challan. Proof av betegnelse i selskapet. List av styremedlemmer eller partnere. Adress bevis på selskapet. PAN-kortet av selskapet. Sponsor brev nevnt som per formål med besøk. Bare indiske innbyggere er kvalifisert for BTQ Utenlandske statsborgere kan ikke benytte dette service. Kan ubestemt indisk valuta konverteres tilbake igjen til utenlandsk valuta. Hvis du er utenlandsk statsborger som passerer India etter et besøk, kan du konvertere ubrukte indiske valutaer til utenlandsk valuta 24 timer før avreise. En innkjøpsattest utstedt i foreskrevet ordre skjema av autorisert forhandler eller FFMC kreves for dette Dette sertifikatet er gyldig i 90 dager fra datoen for innkjøpsbeviset. Et gyldig pass, bekreftet billett og innkjøpsbevis er dokumentene som kreves for dette. Kan jeg sende utenlandsk valuta som gave eller donasjon til en person bosatt utenfor India. I et år kan en indisk bosatt gi opp til USD 5000 eller tilsvarende som gave eller donasjon til en person eller en veldedighetskulturell religiøs organisasjon som bor utenfor India. Overføring som overstiger dette beløpet krever forhåndsgodkjenning fra RBI. Kan jeg bruke internasjonale kredittkort for valutatransaksjoner. Internasjonalt kredittkort, debetkort og ATM-kort kan brukes til å gjøre personlige utbetalinger til utlandet mot abonnement av utenlandske tidsskrifter og internettabonnementer Disse instrumentene kan også brukes mens de reiser utenlands, men kun i omfang av grensene som er nevnt ovenfor. Det er imidlertid ikke tillatt å bruke disse instrumentene til betaling i utenlandsk valuta i Nepal og Bhutan. Alle transaksjoner foretatt av Mickey Foreign Exchange Services Pvt Ltd er i henhold til RBI-retningslinjer. Ovennevnte informasjon er gitt i henhold til gjeldende RBI-forskrift og kan endres. Vi aksepterer ikke Mynter i utenlandsk valuta. Jeg er fornøyd med dine tjenester og i fremtiden vil jeg gjøre mer virksomhet med Lotus Forex Pvt Ltd Nok en gang setter jeg pris på god service Takk veldig mye Jeg til India for å delta i Yoga-klasser Under mitt opphold benyttet jeg Lotus Lotus Forex for utveksling av valuta. Jeg er imponert over de konkurransedyktige og rimelige prisene de tilbyr. En av de beste Forex Exchange-stedene vi har kommet over, kan vi stole på Lotus for arrangere våre forretningsreiser og forex-krav til beste priser og på tid. PORT GANGAVARAM LIMITED. We er imponert over forex-tjenestene som tilbys til meg av Lotus Jeg kan si at kundeservice som jeg har mottatt, har vært enestående Mange takk til Lotus for deres efforts. iCom Business Solutions. Orient team gir utmerket service og støtte til kunden Ditt motto med å tilby eksepsjonell service tiltrekker meg og gjør meg til en vanlig kunde. Mine hjertelige gratulasjoner til dine ansatte for deres engasjement i arbeid. Biju John - Direktør for Elishua Associates. Jeg var veldig imponert over kvaliteten på tjenesten som kollegene tilbød oss. Våre transaksjoner ble avsluttet i en veldig høflig, profesjonell og effektiv Anonymous Anil Kapoor - Administrerende direktør i Western Union South og South East. Lotus tilbyr tjenester som er kundevennlige og raske fremfor alt. Jeg mottar mine Western Union-betalinger fra Lotus Forex. De tilbyr gode tjenester, og jeg har hatt en fantastisk opplevelse med dem så langt. Mrs Dorothee Frankrike.

No comments:

Post a Comment